Jos Klever Web Support

Onderhoud en ondersteuning WordPress websites

Nieuwendaal 24
3985AD Werkhoven
+31 6 10 83 40 84
KvK: 62385968
BTW-id: NL001998334B31

  • Nieuws
  • Over Jos
  • Diensten
    • Onderhoud
    • Gehackte website opschonen
    • Verhuizingen
    • Website omzetten naar HTTPS
    • Domeinregistratie
  • Partners
  • Beoordelingen
  • Duurzaamheid
  • Contact

Inloggen niet mogelijk door blokkade van Wordfence

17 februari 2021 door Jos Klever

Voor de beveiliging van je WordPress website is Wordfence Security naar mijn idee de beste plugin. Maar soms komt het voor dat je zelf of één van de andere gebruikers op je site geblokkeerd raakt, waardoor er niet meer ingelogd kan worden. Dat is natuurlijk vervelend, maar gelukkig zijn er manieren voor om die blokkade weer te verwijderen.

Wat voor blokkade?

Wanneer iemand te vaak foutief probeert in te loggen op je site of men vraagt te vaak een nieuw wachtwoord aan in korte tijd, dan wordt het IP adres van die gebruiker geblokkeerd om verdere overlast te voorkomen. De duur van de blokkade is in te stellen en zet ik in principe altijd op het maximum van 2 maanden. Probeer je toch nog in te loggen, dan krijg je deze melding te zien:

Wordfence Security melding bij een blokkade

Wie is er geblokkeerd?

Ben je zelf geblokkeerd en ben je beheerder op de site? Dan kun je allereerst proberen om het e-mail adres in te vullen dat aan je account gekoppeld is. Je krijgt dan als het goed is een link gemaild waarmee je de blokkade kunt opheffen. Controleer ook je spam map van je mail!

Lukt dat niet, dan moet je via een ander IP adres proberen in te loggen, zoals via een smartphone met mobiel internet (je wifi verbinding heeft immers hetzelfde IP adres als je computer). Via die weg kun je daarna de blokkade van je normale IP adres verwijderen. Een laatste optie is natuurlijk vragen aan een andere beheerder om je blokkade te verwijderen.

Welk IP adres is er geblokkeerd?

Op de computer waar je de blokkade melding krijgt kun je IP adres opzoeken via https://ip.jkws.nl/ en als een andere gebruiker geblokkeerd is, kun je die link dus doorgeven, zodat ze je het geblokkeerde IP adres kunnen doorgeven.

Blokkade verwijderen via Wordfence Security

Wanneer je inlogt op je site kun je via Wordfence – Firewall – Blocking de lijst met geblokkeerde IP adressen zien met de nieuwste bovenaan:

Lijst met geblokkeerde IP Adressen in Wordfence

Hier kun je vervolgens een vinkje zetten voor het IP adres dat je wilt deblokkeren en vervolgens op “UNBLOCK” klikken.

Waarom was de blokkade ontstaan?

Natuurlijk wil je ook weten, waarom een IP adres geblokkeerd is geraakt. Soms is iemand zich namelijk niet goed bewust van wat er verkeerd is gedaan en zou een blokkade dus ook zomaar weer opnieuw kunnen ontstaan, tenzij er iets van wordt geleerd.

Kijk hiervoor in bij Wordfence – Tools, waar je “live traffic” kunt zien. Daar kun je altijd tot een tijdje terug zoeken, wat er is gebeurd en dus ook de reden van de blokkade achterhalen. Het beste kun je dan eerst even filteren op het geblokkeerde IP adres:

Overzicht acties die geleid hebben tot blokkade

Categorie: Beveiliging, WordPress

Email en sociale media

  • Mail
  • Facebook
  • Mastodon
  • GitHub

Categorieën

  • Algemeen (3)
  • Beveiliging (5)
  • Geen categorie (1)
  • Social media (1)
  • Storingen en werkzaamheden (6)
  • Voorpagina (3)
  • WordPress (14)

Laatste berichten op Facebook

Jos Klever Web Support
Jos Klever Web Supportmaandag, april 28th, 2025 at 4:40pm
UPDATE: De storing zou verholpen moeten zijn en de server is weer bereikbaar.

Op dit moment is er een stroomstoring in het datacenter waar mijn server draait. Hierdoor zijn websites en mailboxen tijdelijk niet bereikbaar. Hopelijk is het snel hersteld.
Voortgang is te volgen op
noc.serverius.net
2Bekijk op Facebook
Jos Klever Web Support
Jos Klever Web Supportvrijdag, december 27th, 2024 at 2:18pm
🌳 Het jaar is weer bijna voorbij, dus net als vorig jaar heb ik de balans even opgemaakt om te kijken hoeveel #WordPress websites ik in onderhoud heb. Per onderhouden website zal ik 1 euro en wanneer ik ze ook host zelfs 2 euro doneren voor het aanplanten van bomen.
Hiermee draag ik een steentje bij herstel van de natuur, aangezien websites immers ook energie kosten en daarmee de natuur belasten.
Aantal sites in onderhoud: 325
Aantal sites die ik daarvan ook host: 160
Totaal: 485
Voor € 5,- kan een boom geplant worden, dus daarmee kom ik op 97 bomen voor €485,-.
De helft zal in Nederland geplant worden en de andere helft bij een project in Indonesië. Meer informatie kan gevonden worden op de website.
Hierbij wens ik ook meteen iedereen een fijne jaarwisseling en het beste voor het nieuwe jaar! 🍾🥂🎉
#klimaat #natuur
joskleverwebsupport.nl
255Bekijk op Facebook
Jos Klever Web Support
Jos Klever Web Supportdinsdag, november 19th, 2024 at 11:09am
⚠️Mollie lijkt ongevraagd Klarna te hebben geactiveerd

Ik zie via collega's meldingen binnen komen, dat Mollie op webshops Klarna zou hebben geactiveerd, zonder dat eigenaars dit hebben aangevraagd. Webshops die dit betreft zouden via mail bevestiging hier van hebben gehad. Voor veel shops is dit ongewenst, aangezien Klarna ook 3% commissie rekent over de betaling.

Heb je hier ook bericht van gehad? Laat het me even weten, zodat we dit op de site kunnen uitschakelen en kunnen onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Een support topic is te vinden en volgen op
Jos Klever Web Support
Unwanted automatically activation of Klarna
Unwanted automatically activation of Klarna Dave Loodts (@davelo) 34 minutes ago Hi, today we were very surprised to see that Mollie automatically activated the Klarna payment method on the majorit…
24Bekijk op Facebook

Laatste berichten op Mastodon

  1. Loading Mastodon feed...

Volg me op Mastodon voor meer berichten.

Als je iets verkeerd hebt gedaan met je website... als je er even niet uitkomt... of met je handen in het haar zit... neem dan contact op met Jos Klever.

Maureen van Goethem Avatar Maureen van
31 mei 2016

Copyright © 2015–2025 · Jos Klever Web Support

Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}